Dag 9 Augsburg - Wilzhofen - Reisverslag uit Wilzhofen, Duitsland van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 9 Augsburg - Wilzhofen - Reisverslag uit Wilzhofen, Duitsland van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 9 Augsburg - Wilzhofen

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

09 Juni 2016 | Duitsland, Wilzhofen

Gisteravond en vannacht heeft het in Augsburg enorm geregend. Dat beloofde dus niet veel goeds voor vandaag. Maar vanmorgen viel het mee, het regende wel wat, maar niet te gek. Ik heb toen een paraplu geregeld en ben weer richting de Rathausplatz gewandeld.

Daar aangekomen bij een koffie speciaalzaak een wederom lekkere cappuccino gedronken, zodat ik intussen even kon uitzoeken waarom ik geen foto's meer kon uploaden naar m'n reisblog. Het bleek dat ik het maximale aantal foto's al had geüpload bij een gratis account. Heb dus naar snel even het account laten upgraden zodat ik de komende drie weken ook nog foto's kan blijven uploaden.

Daarna adhv mijn reisgids de belangrijkste bezienswaardigheden gaan bekijken die ik gisterenavond nog niet gezien had in de Maximilianstrasse, de mooiste straat van Augsburg. Dat begon bij het kleurig beschilderde Weberzunfthaus, het gildehuis van de wevers en daarna de Merkurbrunnen, evenals de iets verderop gelegen Herkulesbrunnen, een werk van een andere Nederlander; Adriaan de Vries. En als afsluiting van Augsburg het Schaezlerpalais.

Ondertussen was het droog geworden en het laatste weerbericht gaf aan dat het s'middags verder op zou klaren. Dus toen ben ik terug naar de Jugendherberge gegaan, heb de gisterenavond bijgeboekte extra nacht gecanceld en ben toen rond de middag alsnog vertrokken naar Wilzhofen. Dit gehuchtje ligt een kilometer of 15 voorbij de Ammersee.

Onderweg bleef het zwaar bewolkt, maar het heeft niet meer geregend. Ik passeerde nog een paar kleine meertjes en toen kwam ik bij de Mandichosee twee fietsreizigers tegen. Joke en Jan Klok uit Veenendaal. Super enthousiaste mensen die vanuit Venetië terug naar huis fietsten. Zij waren nog nauwelijks andere fietsreizigers tegen gekomen. Ze fietsten wel heel veel, maar hadden ook nog nooit zo'n fietsreis gemaakt. We hebben een hele tijd staan kletsen en ervaringen uitgewisseld en toen bleek dat zij al 65 en hij 69 was!?! Ze leken echter meer 55! Zo zie je maar, fietsen houdt je jong en vitaal! Ze hebben de naam van mijn reisblog gevraagd en zouden die gaan bekijken. Dus Joke en Jan, je ziet het alles wordt inde reisblog opgenomen!

Toen ik weer een eindje verder was, in de bossen en tussen de akkerbouw velden en veengronden zag ik voor mij weer twee fietsreizigers fietsen. En ja hoor, het waren die twee Belgen weer. Zij hadden, ondanks de zware regenval van gisteravond, in het bos vlak voor Augsburg wild gekampeerd en waren s'ochtends al weer vertrokken en ik haalde ze daar dus weer in. Nog even de al fietsend bijgekletst met de laatste ervaringen en toen ben ik weer doorgefietst. We zullen elkaar waarschijnlijk nog wel vaker gaan tegenkomen.

Uiteindelijk bereikte ik de Ammersee, een prachtig meer waar je, bij helder weer, een eerste blik op de Alpen kunt werpen. Helaas was het zwaar bewolkt, dus geen Alpen te zien. Toch maar even twee foto's gemaakt.

En zo arriveerde ik bij m'n overnachtingsplaats, Gasthaus Guggemos in het gehuchtje Wilzhofen. Lekker gedoucht en gegeten en een lekker biertje (zie foto) gedronken met een aantal lokale mannen. En natuurlijk met hun ook de fietsreis besproken, erg leuk. Valt nog niet tegen hoe ik me kan redden in het Duits, terwijl ik heeeel lang geleden maar drie jaar Duits heb gehad en daarna nauwelijks nog ooit Duits heb hoeven spreken. En ook nog iets geleerd vandaag. Hier in Bayern zeggen ze continue 'servus' en ik dus vragen wat ze precies zeggen en wat dat dan betekent. Het is dus een soort begroeting die je kunt gebruiken bij binnenkomst of bij vertrek.

Morgen de laatste Duitse etappe naar Garmisch-Partenkirchen en dan de Alpen in! Het wordt morgen iig zonnig, maar het blijft wel wat fris, de dag daarna voorspellen ze weer regen. We zien we hoe het komt!

  • 09 Juni 2016 - 23:01

    Gonnie:

    Mooie verhalen en prachtige foto's! Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Gr. Gonnie

  • 10 Juni 2016 - 00:34

    Jannie Van Den Elzen :

    Mooie reisverslagen. Leuk om te lezen. Nog heel veel succes en plezier met het fietsen.

  • 10 Juni 2016 - 09:00

    Martijn:

    Hey Jurgen,
    Echt geweldig je reis! Mooie ontmoetingen heb je allemaal, erg bijzonder. Ik krijg ook telkens zin in cappuccino als ik je verhalen lees. Geniet ze verder, succes met alle regen, maar volgens mij zijn de mooie uitzichten en ontmoetingen veel warmer dan alle koude regen....

  • 10 Juni 2016 - 12:00

    Niek:

    Nog veel succes he, ouwe knakker.

  • 10 Juni 2016 - 14:30

    Emy:

    Servus Jurgen! fijn dat je reis zo voorspoedig gaat, neem je ook af en toe een rustdag...... Tuurlijk kan alleen ik zoiets aanbevelen, ha ha. Hoe is het met de reis(t)boeddha? Succes nog en viel spass! x Emy

  • 10 Juni 2016 - 20:55

    :

    Gruess Gott Jurgen,

    Gaaf om je reisverslag met foto's te lezen. Bijna Oostenrijk in, dat wordt klimmen. Nog veel plezier en goede reis!!
    Freek

  • 10 Juni 2016 - 21:38

    Mark:

    Mooi dat je af en toe andere fietsers tegenkomt.
    Je schrijft zo mooi "een biertje gedronken" maar zo te zien is het een flinke fles.
    Veel plezier

  • 10 Juni 2016 - 21:46

    Monique:

    he Jurgen, leuk om elke dag te lezen wat je allemaal mee maakt, en die mooie foto`s erbij prachtig.
    ga zo door dan kunnen wij mee genieten van jouw plezier.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Wilzhofen

Jurgen

Actief sinds 12 Maart 2016
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 19641

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: