Dag 26 Otricoli - Reisverslag uit Rocchette, Italië van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 26 Otricoli - Reisverslag uit Rocchette, Italië van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 26 Otricoli

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

26 Juni 2016 | Italië, Rocchette

Vandaag dus een dagje aan het zwembad gebleven op camping Capitello net buiten Otricoli.

Gisterenavond tot laat in het restaurant gebleven. Voetbal gekeken, natuurlijk gegeten en foto's van eergisteren geüpload en reisverslag van Massa Martana naar Otricoli gemaakt. Uiteindelijk in het restaurant gevraagd of er een taxi besteld kon worden om mij terug naar de camping te brengen, want dezelfde weg terug in het pikkedonker ging hem niet worden en via de doorgaande weg is het te gevaarlijk en een nog grotere afstand. De ober die mij al de hele avond had geholpen gaf aan dat er geen taxi's waren in Otricoli, maar dat hij mij wel kon brengen nadat hij was afgewerkt. En zo ben ik door de ober veilig terug naar de camping gebracht.

Op de camping was intussen al helemaal niemand meer, dat was ook al zo toen ik vertrok naar Otricoli om te gaan eten. Ik moest toen door de spijlen van een hek kruipen om van de camping af te komen, want het hek voor voetgangers was dicht en ze hadden mij geen sleutel gegeven!?! En toen ik dus terug kwam, ben ik dus op dezelfde manier terug naar m'n tentje gegaan. Eerst even tanden gepoetst en toen lekker gaan slapen.

Vanmorgen weer op tijd gewekt door de warmte van de zon en lekker gaan douchen. Enkele uren later kwam de poulboy om het zwembad schoon te maken en nog een uur later komen de eerste badgasten alweer voor een dagje aan het zwembad. Binnen no-time stroomt het weer helemaal vol en het weer is dan ook heerlijk!

En toen ontbijt. Ik had gisteren al gezien dat ze panini's verkochten met van alles erop naar keuze: tonno, mozzarella, pomodores, uovo, etc. Nog even gevraagd wat ze nog meer verkocht als ontbijt. Nou zei ze, eigenlijk hebben we geen ontbijt. Die panini's zijn voor lunch en zijn er pas vanaf 13u, maar ik kon ze al wel vast bestellen. De meest dicht bijzijnde plaats voor ontbijt was Otricoli en ik had geen zin om weer een half uur te gaan klimmen en hopen dat ik daar wel een ontbijt kon scoren. Dus dan maar geen ontbijt, er zit niets anders op.

Heerlijke dag geluierd aan het zwembad (zie foto's). S'ochtends in zonnetje, later onder de parasol want het werd al gauw veel te heet. Kortom heerlijk dagje en weer helemaal uitgerust om morgen de laatste 75 km naar Rome te fietsen. Aan het einde van de middag kwam er nog een Nederlands gepensioneerd stel aan fietsen. Zij kwamen uit Reusel en kenden dan ook mijn tante Ton die ook uit Reusel komt. Zij zijn gestart in Ferrara in Italië en via de Reitsma Toscane route naar Rome gefietst en rijden nu via de oostelijke route via Assisi en Rimini weer terug naar Ferrara.

Ik ga zo weer eten in Otricoli en heb al geregeld dat het meisje van de receptie mij wegbrengt met de auto. Nu maar hopen dat iemand mij vanavond ook weer terug naar de camping kan brengen.

Morgen bijtijds op zodat ik de grootste hitte weer een beetje voor kan blijven en bijtijds op de camping in Rome ben, zodat ik daar ook nog even aan het zwembad kan genieten.

Nog twee nachtjes slapen en dan zie ik Gabri eindelijk na vier weken weer! Daar heb ik heel veel zin in!

  • 26 Juni 2016 - 22:17

    Ine Van Den Elzen:

    Rome eindelijk in zicht op de kaart en Gabri in zicht. Wat een mooi slot.

  • 27 Juni 2016 - 10:11

    Mam:

    Jij bent aan het aftellen maar wij ook hoor, heerlijk dat je zaterdag weer thuis komt.
    Hele fijne en goede laatste dag op de fiets. En dan ons Gabke in je armen maar knijp ze niet fijn.
    Groet pap en mam.

  • 27 Juni 2016 - 22:43

    Bea Kardol:

    Hallo Jurgen,
    wat heb ik genoten van jouw reisverslagen en foto's. Helemaal super.
    Fijn om samen met Gabri nog een paar dagen in Rome te verblijven.
    Bea Kardol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rocchette

Jurgen

Actief sinds 12 Maart 2016
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 19620

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: