Dag 21 Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 21 Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 21 Firenze

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

22 Juni 2016 | Italië, Firenze

Vandaag een rustdag gehad in Firenze. Wat een geweldige stad! Al ben ik ook wel een beetje blij dat ik deze drukte weer kan gaan verlaten.

Vanmorgen bijtijds opgestaan om naar de Duomo te gaan en de toren van deze Duomo te beklimmen voor een prachtig uitzicht over de stad en omgeving. Je moet dan of heel vroeg of heel laat op de dag gaan. Maar helaas was het op beide tijdstippen veeeel te druk met een wachtrij van enkele uren en dat had ik er niet voor over.

Het was heerlijk weer en ik heb dus heerlijk rondgeslenterd door de stad en adhv een plattegrond elke pleintje en bezienswaardigheid ongeveer bezocht incl. de straatjes er om heen. Dus, heel veel gewandeld en veel te veel foto's gemaakt. Een kleine selectie heb ik toegevoegd aan dit reisverslag.

Morgen vertrek ik bijtijds, dus ik heb aan het begin van de avond al uitgecheckt. Morgen gaat de reis verder richting Arezzo! Ik combineer dan weer twee etappes van de Reitsma route met de nodige klimmen er in, vandaar dat ik dus bijtijds wil vertrekken. Ik ga dan overnachten op een camping in Anghiari. Arezzo ligt niet op de route en ik moet 8 km enkele reis omrijden om deze plaats aan te doen.

Dus voor morgen een route van ruim 100 km met de nodige klimmen er in en als beloning blijkbaar hele mooie vergezichten. Het wordt mooi weer dus dat gaat goed komen!

  • 22 Juni 2016 - 10:25

    Mam En Pap:

    Hoi harde trapper,

    Volgens jouw voortreffelijk schrijven geniet je behoorlijk van deze reis. Wij herkennen we veel, zo niet alles, van Firenze terug, we zijn er jaren geleden met vrienden geweest.
    Je zult wel enkele kilo's kwijt zijn als je in Rome aankomt, maar ja die zijn er zo weer bij als je terug bent.
    Geniet er van en houdt je fris en gezond! We zien je weer graag heelhuids terug in Uden.

    Groetjes en succes met je laatste kilometers naar Rome!

    Mam en Pap.

  • 22 Juni 2016 - 16:59

    Betty & Martin:

    Bongiorno maestro pedaleuro! (Mijn Italiaans is niet meer wat het geweest is)

    Dat zal nog even uitzoeken worden als je weer thuis bent:
    word ik profwielrenner, sportverslaggever of reisleider bij de ANWB.
    We lezen met groot plezier je verslagen en zijn verbaasd
    dat iemand van de kouwe kant zo warm kan schrijven.
    Ze zeggen dat de laatste loodjes meestal het zwaarst wegen,
    maar Franciscus' engelen zullen je op zacht gespreide wolken de heilige stad
    binnendragen.

    Betty en Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Jurgen

Actief sinds 12 Maart 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 19617

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: