Dag 20 Traversa - Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dag 20 Traversa - Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dag 20 Traversa - Firenze

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

21 Juni 2016 | Italië, Firenze

Toen ik vanmorgen wilde vertrekken was buiten alles nog een beetje nat. Blijkbaar had het toch nog wat geregend vannacht. Op bijna 900 meter hoogte is het nog een beetje fris en het is nog zwaar bewolkt. Dat is bijna altijd zo in juni zegt de eigenaresse. Maar in Firenze is het altijd lekker weer zegt ze en als ik vertrokken ben zie ik in de verre verte ook al blauwe lucht.

Na een paar pittige klimmetjes bereik ik Passo della Futa (903 meter) (zie foto). Daarna volgt er een heerlijke lange afdaling waarin weer behoorlijke snelheden worden bereikt. Intussen is de zon al gaan schijnen en dus heerlijk weer om te klimmen en dalen. Als ik daarna even stop om de bladzijde van m'n routebeschrijving om te slaan, blijkt dat ik net te laat ben en al zo'n drie kilometer voorbij een afslag te zijn die ik had moeten nemen. Met andere woorden, ik heb mezelf op een extra klim van 3 km á 8-10% getrakteerd! Nou, ik was meteen weer warm en de benen voelde de klimmen van gisteren nog.

Daarna nog een paar korte klimmetjes en dan een heerlijke lange afdaling naar Lago di Bilancino. Helaas geen foto's omdat je alleen zicht op het meer hebt van hele grote afstand. Ik dacht, daar zie je toch niks van op de foto, ik maak wel een foto als ik wat dichterbij ben. Maar helaas dus geen enkel zicht op het meer en de route gaat al snel oostelijk van het meer af. Tijdens de afdaling nog een keer gestopt voor een foto van de prachtige omgeving bij Barberino de Mugello (zie foto). Ik ben nu echt bijna in Toscane, dat kun je al zien aan de omgeving (zie foto).

Na zo'n 20 km stop ik in San Piero a Sieve om even rustig te ontbijten. Verse broodjes en vers fruit op een bankje in een parkje in het centrum. Daarna natuurlijk een cappuccino op een terras in het zonnetje! Nog zo'n 30 km tot aan Firenze!

Vlak daarna volgt weer een lange klim, 8 km a 3-5% en weer gevolgd door een heerlijke afdaling met super mooi uitzicht! Alleen erg bewolkt en heiig waardoor het op de foto niet over komt.
Nog een stukje verder kijk ik in de verre verte opeens over Firenze uit! Maar het is nog te ver weg om een foto van te maken, mede door de bewolking zou je daar niets van zien. Nog een stukje verder afdalen en dan ben ik in die super mooi stad Firenze! Voorbij Fiesole volgt nog een afdaling van 4,6 km á 4-7%. Nog enkele kilometers en dan ben ik er!

En dan fiets ik Firenze binnen, wat een prachtige binnenkomst langs mooie villa's aan lanen met cipressen en pinetrees, geweldig! Nog een paar kilometer en dan arriveer ik bij de camping vlakbij het Piazzale Michelangelo, van waaraf je een prachtig uitzicht over Firenze hebt. Bij helder weer zijn de Apennijnen ook nog te zien in de verte.

Nu even inchecken, tentje opzetten, douchen en dan de stad in. Je loopt vanaf de camping in 1 minuut naar Piazzale Michelangelo en vanaf daar daal je in ongeveer 15 minuten via trappen door een park af naar Ponte Vecchio, ideaal!

Morgen blijf ik een extra dag in Firenze, gewoon omdat het een geweldige stad is en daarnaast wordt het de komende dag nog veel zonniger en warmer. Lekker weer om Firenze op m'n gemak te gaan bekijken.

  • 21 Juni 2016 - 09:16

    Harm:

    Het blijft geweldig om jouw ervaringen te lezen. Alweer helemaal in Toscane. Florence is echt schitterend en een geweldige plek om te kamperen zo dicht bij dat mooie uitzichtpunt! Geniet ervan!

  • 21 Juni 2016 - 11:34

    Esther :

    Hoi Jurgen,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt en geniet van alles!
    Ik denk dat je aan het eind van de rit een boek vol geschreven hebt. Kun je je eigen reisgids op de markt brengen! Nou geniet maar lekker van je vrije dag, je hebt hem dik verdiend.
    Groetjes Esther

  • 21 Juni 2016 - 22:35

    Ine:

    Hoi Jurgen
    Wat een prachtige tocht is het toch. De camping waar je nu bent ken ik. Wij hebben daar ook ooit een dag of 5 gestaan. Een terrascamping. 's Avonds een prachtig uitzicht over de stad met al die lichtjes.
    Nog veel fietsplezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Firenze

Jurgen

Actief sinds 12 Maart 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 19625

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: