Etappe 1+2 van A'dam naar Gennep - Reisverslag uit Uden, Nederland van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu Etappe 1+2 van A'dam naar Gennep - Reisverslag uit Uden, Nederland van Jurgen Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Etappe 1+2 van A'dam naar Gennep

Blijf op de hoogte en volg Jurgen

25 Mei 2016 | Nederland, Uden

Vandaag heb ik de 1e en 2e etappe gefietst van Reitsma's route naar Rome van A'dam naar Gennep.
Eerst met de trein naar A'dam Centraal gereisd en rond 10.30u begonnen aan de rit van ca. 160km naar Gennep.
Jammer genoeg was het zwaar bewolkt, fris en spetterde het af en toe, maar het zou gedurende de dag iets op gaan klaren. De wind stond ook niet echt gunstig, maar gelukkig waaide het niet echt hard.
Ik was enigszins verbaasd dat je binnen 5km vanaf A'dam Centraal station al de natuur in fietst! De route leidde richting Diemen en van daar uit naar Hilversum en Soest.
In het eerste deel van de route was het wel veel zoeken. Bij het uitrijden van A'dam leek de route niet te kloppen of was iig niet echt duidelijk en bij Diemen was een omleiding en dus opnieuw zoeken om de route weer te vinden.
Uiteindelijk bereikte ik Weesp, een heel mooi plaatsje met prachtige straten en mooie huisjes en veel water, maar ook daar raakte ik de route kwijt. Maar met de hulp van een hele aardige plaatselijke bewoner was de route al snel weer gevonden en kon ik weer door. Eenmaal op de route kwam ik nog een hele mooie windmolen aan het water tegen (zie foto).
Toen verder langs Nederhorst Den Berg, Ankeveen en 's-Graveland richting Hilversum. Daar ging het in de bossen ook weer helemaal mis met de route en zat ik opeens in Bussum ipv Hilversum en moest ik ruim 10km fietsen om weer op de route te komen!
Gelukkig ging het vanaf dat moment een stuk beter met het volgen van de route. Misschien moest ik nog even de juiste manier vinden van navigeren.
De route ging door de bossen bij Hilversum en daarna langs Soest en Soestduinen naar het centrum van Amersfoort. Ook Amersfoort is een mooie plaats met een prachtig oud centrum met fantastische oude gebouwen en straatjes en ook een aantal mooi grachten (zie foto).
Daarna vervolgde de route langs plaatsen als Leusden, Woudenberg en Scherpenzeel, door de bossen bij Veenendaal, langs Liende, Aalst en Kesteren naar Dodewaard aan de Waal waar ik rond 17.15u ben gestopt bij restaurant De Engel om m'n energievoorraad eens flink te gaan aanvullen. Ik voelde aan m'n benen dat het daar de hoogste tijd voor was.
Na goed gegeten te hebben vervolgde ik de route langs de prachtige Waal langs plaatsen als Slijk-Ewijk, Oosterhout en Lent om daarna bij Nijmegen via de brug de Waal over te steken. Bij Slijk-Ewijk kwam ik nog een mooi wit kerkje aan de dijk tegen (zie foto).
Uiteindelijk kwam ik via Zyfelich, Wyler en De Horst langs Milsbeek aan in Gennep bij het eindpunt van de route bij minicamping Looijerheide, tevens komende woensdag het startpunt wanneer ik definitief begin aan mijn fietsreis naar Rome.
Het was een fantastische ervaring en de test is geslaagd. Als ik vandaag ruim 200km kan fietsen in dit tempo, dan lukt het volgende week ook wanneer ik werkelijk vertrek voor mijn avontuur. Dan worden er minder km gefietst per dag in een lager tempo en met meer stops.

Een overzicht van de route is te vinden op Strava. Bijgevoegd een foto van de statistieken.

  • 26 Mei 2016 - 10:02

    Theo Raaijmakers:

    Hoi Jurgen,
    Mooie route zeg, en n' mooie test voor de Rome reis.
    Dat lukt je wel, wel onderweg genieten van al wat mooi is hoor!
    Succes gewenst van ons,

    Groetjes, Ma & Pa.

  • 27 Mei 2016 - 20:27

    Mark Van Kessel:

    He Jurgen, top man. Geniet ze van dit avontuur.

  • 28 Mei 2016 - 10:38

    Jurgen Raaijmakers:

    Bedankt Mark! Ik heb er zin in!

  • 29 Mei 2016 - 15:13

    Sandra En Maurice:

    Heel veel succes gewenst vanuit portugal, wat een mooie uitdaging, geniet. We zullen je volgen ;-)

  • 31 Mei 2016 - 17:48

    Familie Van Den Elzen:

    Hoi (ome) Jurgen,
    Wij wensen je heel veel plezier met deze uitdaging.
    Geniet ervan.
    we zullen je volgen d.m.v. de reisverslagen.

    gr.
    Monique, Leon, Rob, Danique en Marc.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurgen

Actief sinds 12 Maart 2016
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 19598

Voorgaande reizen:

01 Juni 2016 - 01 Juli 2016

Fietsreis naar Rome

Landen bezocht: